Neem contact met ons op voor vragen rondom onze services

Meestgestelde vragen

Full-service

Hoe werkt Full-service auto kopen?

Eigenlijk heel simpel. Wij nemen je alles uit handen.

Auto zoeken

De zoektocht naar de perfecte auto kost gemiddeld 3 maanden. Met Autocoach vinden we je auto binnen een week. 

Na de intake gaan we direct op zoek naar de perfecte auto voor jou. Daarbij houden we direct rekening met de bekende gebreken en met onze eigen ervaringen met de aanbieders. We lichten de auto door op het gebied van kilometerteller historie, onderhoudsverleden, schadeverleden, aantal eigenaren, terugroepacties en nog veel meer.

Screenen en onderhandelen

Als je blij bent met de gekozen auto, dan gaan we over op de volgende stappen. We nemen contact op met de verkoper en informeren naar zaken die online niet te vinden zijn. Denk aan zaken als de geur in het interieur, de staat van de banden, gebruikssporen en wanneer de auto weer toe is aan onderhoud.

Vervolgens bespreken we de best mogelijke deal. Denk aan aflevercondities, garantievoorwaarden, korting op de vraagprijs, afleverpakketten en extra’s accessoires. Heb je een inruilauto? Dan nemen we die mee in de onderhandelingen.

Je ontvangt van ons digitaal het complete ‘autoplaatje’. Ben je tevreden met deze deal? Dan is het tijd voor de volgende stap.

Aankoopkeuring 

Een van onze ervaren technisch experts bezoekt de auto op locatie en controleert zorgvuldig de kwaliteit van de auto op basis van ons eigen ontwikkelde protocol. De aankoopkeuring is de service waarmee Autocoach is ontstaan. 

We beoordelen de koude start, maken een uitgebreide proefrit, bekijken de onderkant op de hefbrug, controleren op schades, lezen de ECU (boordcomputer) uit op foutcodes, controleren of de opties en accessoires werken en beschrijven de imperfecties van het in- en exterieur. 

Direct na de keuring ontvang je een uitgebreid digitaal verslag, met duidelijke foto’s. De keurmeester neemt het verslag met je door en geeft zijn persoonlijke advies.

Transactie en thuisbezorging

Allereerst gefeliciteerd met jouw prachtige nieuwe auto. Alle afspraken betreffende de aanschafprijs, kortingen, garanties, inruilopbrengst, afleverpunten en de door jouw gewenste bezorgdatum worden door ons vastgelegd. 

Wij zien erop toe dat de auto wordt gepoetst, gewassen, rijklaar gemaakt wordt en dat eventuele reparatiepunten conform afspraak worden uitgevoerd. Je ontvangt een digitaal stappenplan waarin we je op de hoogte houden van de voortgang en alle zaken die geregeld worden. 

We verzorgen de tenaamstelling (incl. support parkeervergunning, autoverzekering,..), factuur en betaling, de tenaamstellingscodes van je eventuele inruilauto en de vrijwaring. We zorgen dat jij zo min mogelijk hoeft te doen en je betaalt pas wanneer de auto bij je voor de deur staat. 

Ook na de aanschaf staan we klaar voor al je vragen op autogebied.

Inruilen 

Wij komen bij je langs om een complete beschrijving te maken van je oude auto. Jij hoeft alleen te zorgen dat hij er netjes bij staat. De uitgebreide beschrijving gebruiken we om je auto onder de aandacht te brengen bij ons internationale netwerk van inkopers. 

De biedingen die we krijgen, vergelijken we met het inruilvoorstel die we van de verkoper hebben gekregen. De verschillen kunnen oplopen tot honderden en zelfs duizenden euro’s.

In meer dan 50% van de gevallen ontvangen we uit ons internationale netwerk, een hoger bod dat het inruilvoorstel van de verkoper. Uiteindelijk zorgen we ervoor dat je inruilauto wordt opgehaald. Je hoeft deze dus niet zelf weg te brengen. 

 

Kan ik tussentijds het aanschaftraject stop zetten?

Jazeker.

Alles wat we doen staat in het teken van de beste auto voor jou vinden. Heb je geen goed gevoel bij de door ons gevonden auto, of bij onze services? Laat het dan vooral weten. We kijken dan samen naar de juiste oplossing. Je kunt het traject altijd beëindigen.

Hoelang duurt het voordat mijn nieuwe auto geleverd wordt?

Hou ongeveer 1 tot 1,5 week aan. De levertijd is erg afhankelijk van wat er nog aan de auto gedaan moet worden om hem tip top in orde rijklaar te maken. 

Voorbeeld:

Vandaag hebben we de juiste auto gevonden. Morgen inspecteren we de auto op locatie. Alles ziet er goed uit. De auto heeft een nieuwe APK nodig, een onderhoudsbeurt en er worden 2 nieuwe banden gemonteerd. De verkoper kan kijkend naar zijn werkplaatsplanning de auto over 3 werkdagen afleverklaar hebben. Op werkdag 5 bezorgen we de auto bij je thuis.

Aankoopkeuring

Op welke punten beoordelen jullie de auto tijdens de aankoopkeuring?

Onze eigen ervaren keurmeesters beoordelen zorgvuldig de technische en optische staat van de auto volgens ons eigen ontwikkelde protocol. Onderstaande belangrijkste onderdelen komen in onze aankoopkeuring aan bod: 

  • Koude start
  • Uitgebreide proefrit
  • Inspectie onderzijde auto op hefbrug
  • Werking airco 
  • Uitlezen ECU/OBD op foutcodes 
  • Schademeting
  • Interieur
  • Exterieur
  • Opties en accessoires
  • Remmen 
  • Banden 
  • Op locatie aanwezige voertuigdocumentatie 

Je ontvangt direct na de keuring een uitgebreid digitaal verslag met grote foto's waarin we een volledig beeld schetsen van de auto. Bekijk voorbeeldverslag

Optioneel: breid de aankoopkeuring uit met extra services. Wij controleren dan vooraf onder andere de verkoper, het autoverleden en onderhandelen over de best mogelijke deal. Interesse? Neem contact op.

Wat moet ik zelf regelen voor de aankoopkeuring?

Helemaal niets. Wij regelen alles voor je. We plannen de keuring in met de verkoper en zorgen voor een hefbrug. 

Direct na de keuring ontvang je het uitgebreide digitale verslag en een persoonlijke toelichting van de keurmeester.

Wil je dat we op voorhand de advertentie, het autoverleden (extra belangrijk bij import) en aanbieder screenen, en dat we onderhandelen over de beste deal? Ook dat doen we graag voor je. Lees meer.

Binnen welk termijn keuren jullie de auto op locatie?

In de meeste gevallen keuren we de auto binnen 24 uur. Het is belangrijk zo snel mogelijk bij de auto zijn om te voorkomen dat hij wordt verkocht wanneer de verkoper niet bereid is hem te reserveren. Ons werkgebied is heel Nederland. Waddeneilanden zijn uitgesloten.

Bekijk alle meestgestelde vragen

Stuur ons een bericht

Voertuiggegevens (optioneel)

Adres
Autocoach
Stationsplein 99-285
1703WE Heerhugowaard
Contact
service@autocoach.nl
085 - 77 30 225
ma t/m vr 09:00 - 17:30
za 09:30 - 15:30