Meestgestelde vragen

Full-service
Hoe werkt Full-service auto kopen?

Eigenlijk heel simpel. Wij nemen je alles uit handen.

Auto zoeken

De zoektocht naar de perfecte auto kost gemiddeld 3 maanden. Met Autocoach vinden we je auto binnen een week. 

Na de intake gaan we direct op zoek naar de perfecte auto voor jou. Daarbij houden we direct rekening met de bekende gebreken en met onze eigen ervaringen met de aanbieders. We lichten de auto door op het gebied van kilometerteller historie, onderhoudsverleden, schadeverleden, aantal eigenaren, terugroepacties en nog veel meer.

Screenen en onderhandelen

Als je blij bent met de gekozen auto, dan gaan we over op de volgende stappen. We nemen contact op met de verkoper en informeren naar zaken die online niet te vinden zijn. Denk aan zaken als de geur in het interieur, de staat van de banden, gebruikssporen en wanneer de auto weer toe is aan onderhoud.

Vervolgens bespreken we de best mogelijke deal. Denk aan aflevercondities, garantievoorwaarden, korting op de vraagprijs, afleverpakketten en extra’s accessoires. Heb je een inruilauto? Dan nemen we die mee in de onderhandelingen.

Je ontvangt van ons digitaal het complete ‘autoplaatje’. Ben je tevreden met deze deal? Dan is het tijd voor de volgende stap.

Aankoopkeuring 

Een van onze ervaren technisch experts bezoekt de auto op locatie en controleert zorgvuldig de kwaliteit van de auto op basis van ons eigen ontwikkelde protocol. De aankoopkeuring is de service waarmee Autocoach is ontstaan. 

We beoordelen de koude start, maken een uitgebreide proefrit, bekijken de onderkant op de hefbrug, controleren op schades, lezen de ECU (boordcomputer) uit op foutcodes, controleren of de opties en accessoires werken en beschrijven de imperfecties van het in- en exterieur. 

Direct na de keuring ontvang je een uitgebreid digitaal verslag, met duidelijke foto’s. De keurmeester neemt het verslag met je door en geeft zijn persoonlijke advies.

Transactie en thuisbezorging

Allereerst gefeliciteerd met jouw prachtige nieuwe auto. Alle afspraken betreffende de aanschafprijs, kortingen, garanties, inruilopbrengst, afleverpunten en de door jouw gewenste bezorgdatum worden door ons vastgelegd. 

Wij zien erop toe dat de auto wordt gepoetst, gewassen, rijklaar gemaakt wordt en dat eventuele reparatiepunten conform afspraak worden uitgevoerd. Je ontvangt een digitaal stappenplan waarin we je op de hoogte houden van de voortgang en alle zaken die geregeld worden. 

We verzorgen de tenaamstelling (incl. support parkeervergunning, autoverzekering,..), factuur en betaling, de tenaamstellingscodes van je eventuele inruilauto en de vrijwaring. We zorgen dat jij zo min mogelijk hoeft te doen en je betaalt pas wanneer de auto bij je voor de deur staat. 

Ook na de aanschaf staan we klaar voor al je vragen op autogebied.

Inruilen 

Wij komen bij je langs om een complete beschrijving te maken van je oude auto. Jij hoeft alleen te zorgen dat hij er netjes bij staat. De uitgebreide beschrijving gebruiken we om je auto onder de aandacht te brengen bij ons internationale netwerk van inkopers. 

De biedingen die we krijgen, vergelijken we met het inruilvoorstel die we van de verkoper hebben gekregen. De verschillen kunnen oplopen tot honderden en zelfs duizenden euro’s.

In meer dan 50% van de gevallen ontvangen we uit ons internationale netwerk, een hoger bod dat het inruilvoorstel van de verkoper. Uiteindelijk zorgen we ervoor dat je inruilauto wordt opgehaald. Je hoeft deze dus niet zelf weg te brengen. 

 

Kan ik tussentijds het aanschaftraject stop zetten?

Jazeker.

Alles wat we doen staat in het teken van de beste auto voor jou vinden. Heb je geen goed gevoel bij de door ons gevonden auto, of bij onze services? Laat het dan vooral weten. We kijken dan samen naar de juiste oplossing. Je kunt het traject altijd beëindigen.

Is het mogelijk om een auto online te kopen zonder hem in het echt te zien?

Dat is zeker mogelijk. Sterker nog, dat doen we al regelmatig voor onze klanten. De Full-service is hier perfect geschikt voor. We nemen je alles uit handen en bezorgen je nieuwe auto bij je thuis voor de deur. 

Goed om te weten: wanneer je als consument een auto volledig online koopt, kun je beroep doen op het herroepingsrecht van 14 dagen. Hier zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Informeer hier gerust naar.

Hebben jullie afspraken met bepaalde autobedrijven?

Nee, wij hebben met geen enkel autobedrijf bepaalde afspraken. We zijn volledig onafhankelijk. Het maakt ons niet uit waar de auto te koop staat. Of het nu een handelaar, merkdealer of particulier is. Het gaat erom dat je de beste auto krijgt voor de beste deal. 

We hebben duizenden autobedrijven (vaak meermaals) bezocht. We weten vaak dus precies wat we van het autobedrijf kunnen verwachten.

Hoelang duurt het voordat mijn nieuwe auto geleverd wordt?

Hou ongeveer 1 tot 1,5 week aan. De levertijd is erg afhankelijk van wat er nog aan de auto gedaan moet worden om hem tip top in orde rijklaar te maken. 

Voorbeeld:

Vandaag hebben we de juiste auto gevonden. Morgen inspecteren we de auto op locatie. Alles ziet er goed uit. De auto heeft een nieuwe APK nodig, een onderhoudsbeurt en er worden 2 nieuwe banden gemonteerd. De verkoper kan kijkend naar zijn werkplaatsplanning de auto over 3 werkdagen afleverklaar hebben. Op werkdag 5 bezorgen we de auto bij je thuis.

Aankoopkeuring
Op welke punten beoordelen jullie de auto tijdens de aankoopkeuring?

Onze eigen ervaren keurmeesters beoordelen zorgvuldig de technische en optische staat van de auto volgens ons eigen ontwikkelde protocol. Onderstaande belangrijkste onderdelen komen in onze aankoopkeuring aan bod: 

  • Koude start
  • Uitgebreide proefrit
  • Inspectie onderzijde auto op hefbrug
  • Werking airco 
  • Uitlezen ECU/OBD op foutcodes 
  • Schademeting
  • Interieur
  • Exterieur
  • Opties en accessoires
  • Remmen 
  • Banden 
  • Op locatie aanwezige voertuigdocumentatie 

Je ontvangt direct na de keuring een uitgebreid digitaal verslag met grote foto's waarin we een volledig beeld schetsen van de auto. Bekijk voorbeeldverslag

Optioneel: breid de aankoopkeuring uit met extra services. Wij controleren dan vooraf onder andere de verkoper, het autoverleden en onderhandelen over de best mogelijke deal. Interesse? Neem contact op.

Wat moet ik zelf regelen voor de aankoopkeuring?

Helemaal niets. Wij regelen alles voor je. We plannen de keuring in met de verkoper en zorgen voor een hefbrug. 

Direct na de keuring ontvang je het uitgebreide digitale verslag en een persoonlijke toelichting van de keurmeester.

Wil je dat we op voorhand de advertentie, het autoverleden (extra belangrijk bij import) en aanbieder screenen, en dat we onderhandelen over de beste deal? Ook dat doen we graag voor je. Lees meer.

Wat gebeurt er als jullie een negatief advies geven?

Als we tot de conclusie komt dat dit niet jouw toekomstige auto wordt, is het fijn dat je jezelf hebt behoed voor een miskoop. De zogenaamde kat in de zak.

Aan de andere kant begrijpen we dat het vervelend is dat je met lege handen staat. Daarom bieden we je een korting aan op de volgende keuring van € 50,-. Je kunt ook kiezen voor een gratis zoekopdracht, zodat wij een geschikt alternatief voor je kunnen zoeken.

Wat als er geen hefbrug aanwezig is bij de autoverkoper?

Geen enkel probleem. Wij verzorgen een hefbrug nabij de locatie waar de auto staat. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

Moet ik zelf de afspraak inplannen met verkoper?

Nee, dat doen wij voor je. Je ontvangt een bevestiging per mail zodra de afspraak ingepland is.

Hoelang duurt de aankoopkeuring?

Gemiddeld duurt onze aankoopkeuring ongeveer 1,5 uur. Het is ook afhankelijk van soort auto en omstandigheden op locatie. Na de keuring ontvang je direct digitaal ons verslag en deelt onze Autocoach zijn persoonlijke autogevoel.

Binnen welk termijn keuren jullie de auto op locatie?

In de meeste gevallen keuren we de auto binnen 24 uur. Het is belangrijk zo snel mogelijk bij de auto zijn om te voorkomen dat hij wordt verkocht wanneer de verkoper niet bereid is hem te reserveren. Ons werkgebied is heel Nederland. Waddeneilanden zijn uitgesloten.

Zijn jullie in heel Nederland actief?

Ja, wij voeren onze aankoopkeuring door heel Nederland (eilanden uitgezonderd) uit. Niet alleen in grote plaatsen, maar ook in alle plaatsen daaromheen.

Enkele populaire steden zijn:

Keuren jullie alle merken auto's?

Ja, vrijwel alle merken worden door ons gekeurd. Het kan zijn dat we voor een heel specifiek merk niet de juiste kennis in huis hebben. Als dat zo is hoor je dat uiteraard vooraf.

Enkele populaire merken zijn:

Wie betaalt de aankoopkeuring?

Het is gebruikelijk dat de koper van de auto de aankoopkeuring betaalt. Als koper ben je immers degene die graag extra zekerheid over de auto wil.

Keuren jullie ook in het buitenland?

Nee, wij keuren niet in het buitenland. Ons werkgebied is heel Nederland. Waddeneilanden uitgesloten.

Keuren jullie ook bij particulieren?

Jazeker, we maken in onze aankoopkeuring geen onderscheid in het type aanbieder. Wij organiseren een hefbrug nabij de locatie van de auto.

Auto zoeken
Hoelang duurt het voordat jullie de juiste auto voor mij vinden?

Zodra we volledig inzicht hebben in jouw persoonlijke situatie, budget, autowensen en -eisen pakken we door. In de regel ontvang je binnen enkele werkdagen de eerste optie(s) die we samen doornemen.

Mag ik zelf meezoeken naar de juiste auto?

Uiteraard ben je hier vrij in. Geef dit vooraf duidelijk aan zodat we dit goed kunnen afstemmen. De door jou gevonden auto lichten we ook door. 

Kijken jullie ook bij particuliere aanbieders?

We kijken in het totale aanbod en maken geen onderscheid in het type aanbieder. We kijken bij merkdealers, autobedrijven en ook particulieren. Bij particuliere aanbieders is het belangrijk om extra alert te zijn op tal van factoren zoals garantie en het benodigde onderhoud. 

Zit er een maximum op het aantal auto's dat jullie aandragen?

In de service gaan we ervan uit dat we samen tot de juiste auto komen. Natuurlijk altijd binnen het redelijke. 

Het kan voorkomen dat we niet op één lijn komen of tot de conclusie komen dat de zoekopdracht niet haalbaar is. Dat is ook niet erg. In goed overleg vinden we altijd samen een passende oplossing. 

Screenen en onderhandelen
Wat zijn bekende trucjes als het gaat om de prijs van een tweedehands auto?

De verkoper wil natuurlijk zoveel mogelijk aan de auto verdienen. Een bekende truc is om een leuke korting op de vraagprijs te geven, en tegelijkertijd veel te weinig te betalen voor je inruilauto. Op die manier lijkt het een goede deal, maar eigenlijk betaal je de 'korting' via je inruilauto terug.

Een andere veel voorkomende truc, is dat je een mooi inruilvoorstel ontvangt. Maar eenmaal op locatie vinden ze allemaal negatieve punten aan je auto, en wordt het bod naar beneden bijgesteld.

Hoeveel marge zit er op een tweedehands auto?

Dat is niet te zeggen. Dat verschilt per aanbieder en auto. Uiteindelijk gaat het ook niet om de marge. Het gaat erom wat je onderaan de streep moet betalen. Wij zorgen voor de best mogelijke deal voor jou.

Hoeveel procent korting krijg je gemiddeld op een occasion?

Door de verschillende prijsstellingen van autobedrijven (zoals de meeneemprijs) is het lastig om een percentage te noemen. De kortingen die we bedingen variëren van honderden tot duizenden euro’s. 

Over het algemeen kunnen we wel zeggen dat we onszelf terugverdienen. Dat kan op verschillende manieren. Denk aan een korting op de vraagprijs, betere garantievoorwaarden, reparaties, extra onderhoud, extra accessoires (zoals een trekhaak), of een hogere prijs voor je inruilauto.

Hoe pakken jullie het onderhandelen aan?

We werken in 2 zorgvuldige stappen om jouw maximale voordeel te realiseren in de aanschaf. 

Vooraf bespreken we de auto met de aanbieder en onderhandelen we over de condities en de beste prijs. Samen bespreken we het voorstel en beoordelen we of de auto de moeite waard lijkt.

Na de aankoopkeuring nemen we samen de aandachtspunten door en bespreken we met de verkoper hoe deze meegenomen worden in de eventuele deal. 

Heb je een inruil auto? 

Deze nemen we mee in de onderhandelingen met de verkoper. We bieden je inruilauto ook aan binnen ons internationale netwerk van inkopers. In meer dan 50% van de gevallen leidt dit tot een hogere opbrengst voor je oude auto.

Het voordeel varieert van honderden tot duizenden euro's afhankelijk van de waarde van de oude auto.

Wat doen jullie wanneer jullie een auto screenen?

Autoadvertenties geven meestal een onvolledig beeld van de staat van de auto, het verleden, de transactievoorwaarden en de uiteindelijke aanschafprijs. 

Onze experts trekken alle registers open. We nemen vooraf contact op met de verkoper om de auto door te nemen, en te onderhandelen over de uiteindelijke deal. Zo maken we vooraf het autoplaatje compleet. 

Op basis van dit autoplaatje bepalen we samen of de gevonden auto onze tijd en energie waard is.

  • Bespaar jezelf teleurstellende showroombezoeken
  • We bespreken met de verkoper aandachtspunten die niet in de advertentie staan zoals geur, gebruikssporen, staat van de banden en wanneer de auto toe is aan onderhoud.
  • We onderhandelen vooraf over de korting, aflevering en (garantie)condities.
  • Aandachtspunten die uit de aankoopkeuring komen heronderhandelen we met de aanbieder.
  • Het opvragen van betaalde kentekenchecks is niet meer nodig. Wij hebben toegang tot de meest uitgebreide autohistorie van auto’s uit Nederland, andere Europese landen en de Verenigde Staten. Daarnaast hebben we de beschikking over taxatietools, dealersystemen, een eigen inspectiedatabase en ervaringen met duizenden autobedrijven. Op deze manier creëren we maximaal inzicht en een gevoel bij:
    • Historie kilometerstand
    • Onderhoudshistorie
    • Schadeverleden
    • Marktwaarde
    • Vraagprijs verloop
    • Stadagen verloop
    • APK reparatie- en adviespunten
    • Onderhoudsintervallen (o.a. distributie)
    • Eigenarenhistorie
    • Terugroepacties
    • Autocoach ervaring met aanbieder
    • Autocoach ervaring zwakke punten auto
      Extra bij import auto’s:
    • Chassisnummercheck
    • Dealercheck
    • Importcheck

Sluit de auto niet bij je wensen aan, of hebben we geen goed gevoel bij de auto, dan zoeken we samen naar een alternatief.

Inruilen of verkopen
Ontvang ik alleen biedingen van Nederlandse inkopers?

Nee, wij beschikken over een wereldwijd netwerk aan inkopers. Het kan dus maar zo dat je oude auto wordt verkocht aan een buitenlandse inkoper.

Moet ik met mijn inruilauto ergens langskomen zodat deze beoordeeld kan worden?

Nee dat hoeft niet. We komen bij je thuis langs om de auto te bekijken. We maken een uitgebreid rapport op, zodat de inkopers uit ons netwerk goed weten waar ze op bieden. Alle biedingen die we ontvangen zijn gegarandeerd.

Zijn de biedingen die jullie ontvangen op mijn oude auto gegarandeerd?

Ja, alle biedingen die we ontvangen zijn gegarandeerd. Dus geen ‘gepingel’ op het moment dat de auto ingeleverd wordt. Het geboden bedrag is het bedrag dat daadwerkelijk op je rekening wordt bijgeschreven.

Waarom zou ik de inruil via Autocoach regelen?

Je wilt natuurlijk dat je oude auto zoveel mogelijk opbrengt. De eerste stap is om met de verkoper van je nieuwe auto te onderhandelen over het hoogste inruilbod. 

Vervolgens bieden we je auto ook aan binnen ons eigen internationale netwerk van inkopers. In meer dan 50% van de gevallen komt hier een hoger bod uit. Het verschil kan oplopen tot duizenden euro’s.

Camper aankoopkeuring
Hoelang duurt de keuring van een camper?

Gemiddeld duurt de camper aankoopkeuring ongeveer 3 tot 4 uur. 
Het is ook beetje afhankelijk van type camper en omstandigheden op locatie. 

Na de keuring ontvang je direct digitaal ons verslag en deelt onze Autocoach zijn persoonlijke campergevoel. 

Voorwaarden
Servicevoorwaarden Autocoach

Servicevoorwaarden Autocoach

Welkom bij Autocoach

Hartelijk dank dat je onze service, product en/of abonnement (Services) gebruikt. Onze Services worden, tenzij anders vermeld in eventuele aanvullende voorwaarden, aangeboden door Mijn Autocoach B.V. (Autocoach), KVK nr. 52941337 en daaraan gelieerde ondernemingen.  

Autocoach zet zich continu in om jou te helpen en te ontzorgen wanneer je een auto of ander type voertuig (Voertuig of Auto) wilt kopen, verkopen, inruilen of bezit.  We maken het voor jou makkelijk door te helpen met onze kennis, vakmanschap en Services en willen deze zo toegankelijk mogelijk voor je  maken.

Door onze Services te gebruiken ga je akkoord met deze voorwaarden. Lees de voorwaarden zorgvuldig door.

De Services van Autocoach zijn zeer gevarieerd. Daarom kunnen soms aanvullende voorwaarden of productenvereisten van toepassing zijn, deze zijn beschikbaar bij de betreffende Services en maken deel uit van je overeenkomst met ons als je Services gebruikt.

Onze Services gebruiken

We kunnen serviceaankondigingen, administratieve berichten of andere informatie sturen in verband met je gebruik van de Services of aan jou verbonden Voertuigen. Je kan je voor sommige van deze berichten afmelden.

Het is belangrijk dat je alle beleidsregels die in onze Services worden weergegeven naleeft en dat je ze gebruikt op de wettelijk toegestane wijze. We kunnen de levering van Services aan jou opschorten of stopzetten wanneer je niet voldoet aan onze voorwaarden, beleid of wettelijke vereisten.

Door gebruik van onze Services verkrijg je niet automatisch intellectuele eigendomsrechten op onze Services.

Jouw Autocoach-account

Via jouw Autocoach-account heb je toegang tot alle gegevens betreffende jouw Voertuig(en), je Services en te gebruiken Services. Gebruik altijd een sterk wachtwoord en bewaar deze vertrouwelijk om je Autocoach-account te beschermen. Als je niet-geautoriseerd gebruik van je wachtwoord of Autocoach-account opmerkt dien je direct contact met ons op te nemen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de activiteiten die plaatsvinden op jouw account.

Jouw privacybescherming

In ons Privacybeleid leggen we uit hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens en hoe we deze beschermen als je onze Services gebruikt.  We vinden jouw Privacy erg belangrijk.

Onze Software / app 

Autocoach verleent jou een persoonlijke, wereldwijde, royaltyvrije, niet overdraagbare en niet exclusieve licentie om de software die Autocoach aan je levert als onderdeel van de Services te gebruiken. De licentie wordt uitsluitend verstrekt om je in staat te stellen de Services te gebruiken en te benutten op een wijze die voldoet aan de voorwaarden.

Je mag geen enkel deel van onze Services kopiëren, aanpassen, verspreiden, verkopen of leasen en de broncode van die software niet onderwerpen aan reverse-engineering of proberen te extraheren, tenzij dergelijke beperkingen bij wet zijn verboden of je onze schriftelijke toestemming hebt gekregen.

Jouw gegevens in onze Services

Om je maximaal Service te verlenen is het belangrijk dat je jouw gegevens actueel houdt en wijzigingen zo snel mogelijk met ons deelt.

Sommige Services staan je toe om inhoud te uploaden, toe te voegen, op te slaan te verzenden of te ontvangen. Je behoudt alle intellectuele-eigendomsrechten die betrekking hebben tot die inhoud. Wat van jouw is, blijft van jou.

Wanneer je gegevens uploadt, toevoegt, opslaat, verzendt of ontvangt in onze Services verleen je Autocoach (en degene waarmee ze samenwerken) een licentie om deze wereldwijd te gebruiken, te hosten, op te slaan, te reproduceren, aan te passen, afgeleide werken daarvan te maken (vb. geanonimiseerde statistieken). De rechten die je ons verleent in licentie, zijn bedoelt voor het beperkte doel om onze Services uit te voeren, te verbeteren, te promoten en nieuwe services te ontwikkelen binnen de Mobiliteitssector.  De licentie behoud haar geldigheid, ook als je het gebruik van de Services staakt.

Jouw Autocoach-account biedt de mogelijkheid om bij bepaalde Services inhoud te verwijderen.  

Als je suggesties of feedback met ons deelt zijn we je erg dankbaar en kunnen we deze gebruiken zonder enige verplichting aan jou.

Meer informatie over hoe Autocoach inhoud gebruikt en opslaat vind je terug in het Privacybeleid of in de Aanvullende voorwaarden van de Services.

Onze Services aanpassen en beëindigen

Voortdurend passen wij onze Services aan en proberen we deze te verbeteren. We kunnen mogelijkheden of functies toevoegen of verwijderen. Ook kunnen we een Service opschorten of zelfs volledig stopzetten.  

Autocoach zal haar Services ook voortdurend afstemmen op de actuele wet- en regelgeving.

Je kan altijd, elk moment de Services opzeggen en stopzetten. Wij zouden het jammer vinden als je ons verlaat. Autocoach kan ook op elk gewenst moment de levering van Services aan jou stopzetten, nieuwe beperkingen toevoegen aan of instellen voor onze Services.

Bij enkele Services kunnen aanvullende (financiële) voorwaarden gesteld worden bij het direct opzeggen.

Onze garanties en voorbehouden

Autocoach zet zich dagelijks met passie in om je maximaal te ondersteunen rondom alles wat je wilt weten en regelen voor jouw Voertuig(en).

Je mag van ons verwachten dat we onze Services met een redelijke mate van vakkundigheid en zorgvuldigheid leveren en hopen dat je graag van de Services gebruik zult maken.

Anders dan uitdrukkelijk uiteengezet in deze Voorwaarden of Aanvullende voorwaarden doen Autocoach en zijn leveranciers of distributeurs geen specifieke beloften voor de Services. We doen geen toezeggingen over de inhoud in de Services en de betrouwbaarheid, beschikbaarheid of mogelijkheid van de Services om te voldoen aan jouw behoeften. We leveren de Services als zodanig (“as is”).

Voor zover wettelijk is toegestaan, sluiten we alle garanties uit.

Aansprakelijkheid voor onze Services

Indien wettelijk toegestaan, zijn Autocoach , partners, leveranciers en distributeurs van Autocoach niet aansprakelijk voor verlies van inkomsten, winst, gegevens, of indirecte speciale, morele of punitieve schade of gevolgschade.

Voor zover wettelijk toegestaan, is de totale aansprakelijkheid van Autocoach voor een claim onder deze Voorwaarden, inclusief enige impliciete garantie, beperkt tot een bedrag dat je aan ons hebt betaalt voor de Services of, als we daarvoor kiezen, tot het opnieuw leveren van de Services aan jou.

Autocoach en haar partners, leveranciers en distributeurs zijn niet aansprakelijk voor verlies of schade die niet redelijkerwijs kan worden verwacht.

Als consument heb je wettelijke rechten. Voor het persoonlijk gebruik van de Services beperkt niets in deze of Aanvullende voorwaarden de wettelijke rechten waarvan geen afstand kan worden gedaan door middel van een contract.

Zakelijk gebruik van onze Services

Wanneer je onze Services namens een bedrijf gebruikt, accepteert dat bedrijf deze voorwaarden, eventuele eigen voorwaarden worden nadrukkelijk van de hand gewezen. Het bedrijf zal Autocoach en zijn partners, vertegenwoordigers en medewerkers vrijwaren tegen schadeloosstellen tegen claims, rechtszaken, of processen die voortvloeien uit of zijn gerelateerd aan het gebruik van Services of schending van deze voorwaarden inclusief aansprakelijkheid of kosten voortvloeiend uit alle claims, verliezen, schade, rechtszaken, vonnissen, proceskosten en advocaatkosten.

Over deze Voorwaarden

We kunnen deze voorwaarden, of eventuele voorwaarden die van toepassing zijn op een Service, aanpassen om bijvoorbeeld wijzigingen in de wet of wijzigingen in onze Services te weerspiegelen. Het is belangrijk dat je deze voorwaarden regelmatig bekijkt, wijzigingen worden op deze pagina gepubliceerd.

Wijzigen worden niet met terugwerkende kracht toegepast en treden 14 dagen na publicatie in werking. Wijzigingen als gevolg van nieuwe Services, functies of die om juridische redenen aangebracht worden zijn onmiddellijk van kracht.  

Als je niet akkoord gaat met de aangepaste voorwaarden voor een Service, beëindig je het gebruik van de Services.  

Bij een conflict tussen deze en de aanvullende voorwaarden zijn de aanvullende voorwaarden van toepassing op dat conflict.

Deze Voorwaarden beheersen de relatie tussen jou en Autocoach. Aan de voorwaarden kunnen door derden geen rechten worden ontleend. Als je niet voldoet aan de voorwaarden en we niet onmiddellijk actie ondernemen betekend dit niet dat we afstand doen van eventuele rechten waarover we beschikken.

Als een bepaalde voorwaarden niet uitvoerbaar is, is dit niet van invloed op de andere voorwaarden.

Automatische incasso

Indien de  kosten overeenkomstig aan het gebruik van de Services door Autocoach automatisch worden geïncasseerd, wordt de incasso conform de bij de betreffende Service aangegeven moment verwerkt.  Door het gebruik van de Services verleen je Autocoach onderstaande machtiging:

“Ik geef toestemming aan mijn bank om doorlopend en/of éénmalig een bedrag van mijn rekening af te schrijven overeenkomstig de opdracht(en) van Autocoach”

Als je het niet eens bent met een afschrijving kun je deze binnen 56 dagen door jouw bank terug laten boeken.

Heersend recht en rechtbanken

Deze voorwaarden worden beheerst door het Nederlands recht. Geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden worden beslecht bij de rechtbank in Alkmaar.

versie 09-2020

Privacy

Jouw Privacy

Privacybeleid en -voorwaarden Autocoach  

Wanneer je onze Services gebruikt, vertrouw je ons je gegevens toe, dit zien wij als een grote verantwoordelijkheid. We beschermen jouw gegevens en geven je er zelf de controle over conform de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Dit Privacybeleid is bedoelt om je inzicht te geven welke gegevens we verzamelen, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe je deze zelf kan beheren en verwijderen.

We bouwen een reeks Services waarmee we mensen dagelijks kunnen helpen bij de aankoop, verkoop en het bezit en/of gebruik van Voertuigen.

Onze Services bestaan uit:

  • Leveren van Services bestaande uit onder andere kentekenchecks, zoekopdrachten, aankoopkeuringen, volledige auto aankoopbegeleiding (alles-geregeld-service), auto inruil-/verkoopbegeleiding en daaraan logisch verbonden diensten en producten;
  • Autocoach-applicaties met toegang tot onze Services, jouw gegevens en de gegevens van je Voertuigen;
  • Autocoach Services geïntegreerd in applicatie of sites van derden.

Met alle gegevens die wij verzamelen zetten wij  ons continu in om jou te ontzorgen wanneer je een auto of ander type voertuig (Voertuig) wilt kopen, verkopen, inruilen of bezit.  We maken het voor jou makkelijk door te helpen met onze kennis, vakmanschap en Services en willen deze zo toegankelijk mogelijk voor je  maken.

Met jouw Autocoach-account heb je toegang tot je gegevens en kun je jouw Privacy beheren.

We willen alles zo duidelijk mogelijk uitleggen, mocht je vragen neem alsjeblieft contact met ons op.

Gegevens die Autocoach verzameld

We verzamelen gegevens om betere Services te kunnen leveren aan al onze klanten of gebruikers, van basisinformatie tot meer complexe aspecten, zoals bijvoorbeeld wat zijn jouw toekomstig te verwachten autokosten of welke auto’s vind je misschien leuk. De gegevens die Autocoach verzamelt en de manier hoe Autocoach deze gebruikt zijn afhankelijk van hoe je onze Services gebruikt en jouw privacy opties beheert.

Als je niet bent ingelogd op jouw Autocoach-account, slaan we de gegevens die wij verzamelen op met unieke ID’s die gekoppeld zijn aan de browser of de app die of het apparaat dat je gebruikt. Zo kunnen wij bijvoorbeeld bij browsesessies onthouden welke Voertuigen je hebt geraadpleegd of bijvoorbeeld hoeveel kilometers je hebt aangegeven verwacht te gaan rijden.

Wanneer je inlogt verzamelen we ook gegevens die we opslaan in jouw Autocoach-account en behandelen deze als persoonlijk.

Bestanden of gegevens die je aan ons verstrekt

Bij het aanvragen van een Service verstrek je ons online en/of telefonisch je persoonlijke gegevens die minimaal nodig zijn om de Service te kunnen verlenen. Wij slaan jouw gegevens op en maken automatisch je Autocoach-account aan met je emailadres en automatisch gegenereerd wachtwoord. Je kan ervoor kiezen om extra gegevens toe te voegen aan je account en om jouw wachtwoord te personaliseren.

We verzamelen ook de content die je zelf via je Autocoach-account toevoegt betrekking hebbende op jezelf of jouw Voertuig(en).

Je apps, browsers en apparaten

We verzamelen informatie over de apps, browsers en apparaten die je gebruikt om toegang te krijgen tot onze Services.

De gegevens bestaan onder meer uit unieke ID’s, het browsertype en de instellingen ervan, het besturingssysteem, het mobiele netwerk en het versienummer van apps. We verzamelen ook informatie over de interactie van je applicaties en apparaten met onze Services, waaronder IP-adressen, crashrapporten, systeemactiviteiten, datum, tijd en verwijzende URL van jouw verzoek. Dit alles ten doel om onze Service maximaal aan te laten sluiten op jouw behoeften.

Je activiteit 

We verzamelen je gegevens over het gebruik van onze Services, dit kan onder andere bestaan uit:

Je voertuiginteresses;
Voertuigen waar je naar zoekt;
Pagina’s of informatie waar je naar kijkt;
Het aantal kilometers dat je rijdt;
De autokosten die je maakt;

Je kan naar je Autocoach-account gaan voor informatie over het beheer van je activiteitengegevens die zijn opgeslagen in je account.

Je locatiegegevens

Indien jouw locatiegegevens nodig zijn wordt nadrukkelijk aangegeven in de Aanvullende voorwaarden betreffende de specifieke Service.

Technologieën om gegevens op te slaan

We kunnen verschillende technologiën gebruiken om gegevens te verzamelen en op te slaan, waaronder cookies, pixeltags, gegevenscaches van website of apps, browsers, webopslag, databases en serverlogfiles. 

Cookies

Wanneer je onze sites bezoekt slaan we stukjes informatie op. Via Cookies kunnen we je (anoniem) herkennen en volgen tijdens je bezoek. We gebruiken deze enkel om je volgend bezoek en dat van anderen te verbeteren.

Hotjar

Op sommige pagina’s gebruiken wij Hotjar, hiermee kunnen opnames en snapshots van je bezoek maken, deze worden anoniem en onherleidbaar opgeslagen. We kunnen je hiermee ook korte vragen stellen.

Google Analytics

Hiermee kunnen we zien hoe jij en andere bezoekers onze sites gebruikt en ervaart. We herkennen je als unieke gebruiker, ook wanneer je met een andere apparaat terugkeert, hiervoor plaatsen we een cookie in je browser en verpakken we bijvoorbeeld je Autokostenberekening tot een niet herleidbare identifier. Hiermee kunnen we ook zien welke versie van een bepaalde pagina je hebt bezocht. De gegevens zijn 3 jaar geldig.

We verzamelen gegevens om betere Services te kunnen leveren aan al onze klanten en gebruikers. 

 Gegevens om betere Services te ontwikkelen

We gebruiken de gegevens die we op al onze Services verzamelen om onze Services te leveren, te onderhouden, te verbeteren, nieuwe Services te ontwikkelen, onze Services te personaliseren, prestaties te meten en om met je te communiceren.

We gebruiken je gegevens om onze Services te kunnen leveren, zoals bijvoorbeeld het inplannen van aankoopkeuring of het uitbrengen van een auto offerte.

We gebruiken je gegevens om ervoor te zorgen dat onze Services werken zoals de bedoeling is, zoals bijvoorbeeld het bijhouden van problemen of storingen dit je met ons deelt. We gebruiken je gegevens ook om verbeteringen door te voeren in bijvoorbeeld het aanvraagproces of jouw persoonlijke Autocoach -omgeving.

We gebruiken de gegevens die we in onze bestaande Services verzamelen om ons te helpen bij de ontwikkeling van nieuwe Services. Het inzicht wat we kregen op de manier waarop mensen hun auto onderhouden heeft geleid tot ons onderhoudsabonnement.

We gebruiken de gegevens die we verzamelen om onze Services naadloos aan te laten sluiten op jouw situatie en behoeften. Voorbeeld is de inrichting van je Autocoach -omgeving, alle Services en informatie is volledig toegespitst op jouw persoonlijke situatie en de Voertuigen die je bezit of je interesse hebben. We kunnen de gegevens ook gebruiken om je persoonlijke aanbiedingen of zoekresultaten te geven.  

We gebruiken gegevens voor metingen en analyses om inzicht te krijgen hoe onze Services worden gebruikt. Zo analyseren we gegevens over jouw bezoek op onze website en Autocoach -omgeving.

Via jouw emailadres of (mobiel) telefoonnummer kunnen we met je communiceren. De communicatie zal betrekking hebben op de Services die je gebruikt, over veranderingen of verbeteringen van onze Services of persoonlijke aanbiedingen gerelateerd aan jouw behoefte en/of Voertuigen. Je kan ons elk gewenst moment verzoeken om de communicatie en/of Services te beëindigen. Bij enkele Services zoals bijvoorbeeld Autoverzekering of Autolening kunnen wij ons niet onttrekken aan onze (wettelijke) zorgplicht.

We gebruiken gegevens om de betrouwbaarheid en veiligheid van onze Services te verbeteren. Dit omvat bijvoorbeeld het detecteren en voorkomen van en reageren op misbruik, fraude, beveiligingsrisico’s en technische problemen die schade kunnen voorkomen bij onze klanten, gebruikers en Autocoach .

Je keuzes tot de gegevens die we verzamelen

Wanneer je bent ingelogd kun je jouw gegevens die zijn opgeslagen in je Autocoach -account bekijken, updaten of door ons laten verwijderen.  

Externe verwerking van je gegevens

Bij verschillende Services worden jouw gegevens doorgestuurd naar vertrouwde instanties, instellingen of bedrijven (onze Partners), zoals bijvoorbeeld de transportmaatschappij, garantieaanbieder, of het Service-/garagebedrijf waarmee wij samenwerken.

Bij het gebruik van onze Services geef je ons toestemming om voor de uitvoering van de Service jouw gegevens te door te sturen aan onze Partners op basis van onze instructies, in overeenstemming met ons Privacybeleid en andere vertrouwelijkheids- en beveiligingsmaatregelen conform de Algemene Verordering Gegevensbescherming.

Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW)

Bij het aanvragen van sommige Services zoals alles-geregeld-service, enz. vindt ook een tenaamstelling van het Voertuig plaats, het voertuig wordt op jouw naam geregistreerd in het basis kenteken register. Hiervoor dien je jezelf bij ons te legitimeren en ons te machtigen. Met de machtiging geef je expliciet toestemming om de tenaamstelling te verzorgen en jouw persoonsgegveens te verwerken en te bewaren conform de door RDW opgelegde richtlijnen. 

Juridische redenen

Juridische redenen

We delen jouw gegevens buiten Autocoach om als we te goeder trouw van mening zijn dat toegang, gebruik behoud of openbaarmaking van de gegevens redelijkerwijs nodig is om: 

  • Te voldoen aan de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, wettelijke procedures of verzoeken van overheidsinstanties.
  • Technische-, beveiligingsproblemen of fraude te detecteren en/of te voorkomen.
  • De van toepassing zijnde Voorwaarden af te dwingen, waaronder het onderzoeken van schending
  • De rechten, veiligheid en eigendom van Autocoach , onze klanten zoals vereist of toegestaan volgens de wet.

Als Autocoach betrokken is bij een fusie, overname of verkoop van activa, blijven we de vertrouwelijkheid van je persoonlijke gegevens waarborgen en stellen we de betreffende relaties op de hoogte voordat persoonlijke gegegevens worden overgedragen of onderworpen in een ander Privacybeleid. 

Niet persoonlijke gegevens

We kunnen niet persoonlijke gegevens openbaar delen met onze Klanten, Partners, Ontwikkelaars,  of andere partijen om bijvoorbeeld in het openbaar trends te laten zien voor het algemene gebruik van onze Services. 

Veiligheid in onze Services om je gegevens te beschermen

Alle Services zijn voorzien van sterke beveiligingsfuncties die jouw gegevens voortdurend beschermen. Het inzicht dat we verkrijgen bij het monitoren en onderhouden van Services helpt veiligheidsdreigingen te detecteren en te blokkeren. Als we iets ontdekken waarvan wij denken dat je op de hoogte moet zijn informeren we je daarover en begeleiden we je via stappen waarmee je beter beveiligd blijft.

Naleving en samenwerking met instanties

We evalueren dit Privacybeleid periodiek en zorgen dat we je gegevens verwerken op een manier die aan dit beleid voldoet.

Europese Vereisten

De gegevensbeschermingswetgeving van de Europese Unie (EU) is van toepassing op je gegevens en bieden de in dit beleid beschreven opties dat je gebruik kunt maken van je recht op inzage om je gegevens te updaten, te wijzigen, de verwerking ervan te beperken of (delen daarvan) te verwijderen. Je hebt ook het recht om bezwaar te maken tegen verwerking van je gegevens en te exporteren naar een andere Service.

 Onze Servers en de verwerking van je gegevens bevinden zich binnen Europa.

 Jouw gegevens staan opgeslagen en worden door ons verwerkt op servers binnen Europa.  We verwerken de gegevens voor de doeleinden zoals beschreven in dit beleid op basis van de volgende rechtsgronden:

Jouw toestemming

We vragen je toestemming voor de verwerking van je gegevens voor de specifieke Services en daarbij behorende doeleinden en je hebt het recht je toestemming elk moment in te trekken. Je kunt dit regelen via je Autocoach-account.

Nastreven van gerechtvaardigde belangen

We verwerken je gegevens voor onze gerechtvaardigde belangen en die van derde waarbij we passen beschermingsmaatregelen toepassen die jouw privacy beschermen. We kunnen je gegevens onder meer verwerken voor het volgende: 

  • Het aanbieden, onderhouden en verbeteren van onze Services om deze te laten voldoen aan de behoefte van onze klanten en gebruikers.
  • De ontwikkeling van nieuwe Services en functies die nuttig zijn voor onze klanten en gebruikers.
  • Inzicht krijgen hoe onze Services gebruikt worden om de prestaties daarvan te waarborgen en
    te verbeteren.
  • Verbeteren van de gebruikerservaring van de Services.
  • Marketing om klanten en gebruikers te informeren over onze Services
  • Het detecteren, voorkomen en aanpassen van misbruik, fraude, beveiligings- of technische problemen
    van onze Services.
  • Bescherming van onze rechten, eigendom en veiligheid van Autocoach en onze klanten, zoals vereist of
    toegestaan volgens de wet, waaronder gegevens vrijgeven aan overheidsinstanties.
  • Onderzoek waarmee we voldoen aan de verplichtingen jegens onze partners inzake de levering van de Services.
  • Handhaven van juridische vorderingen waaronder het onderzoeken van mogelijke schending van
    toepasselijke voorwaarden. 

Wanneer we een Service aanbieden

We verwerken je gegevens om een Service te bieden waarom je op grond van een contract hebt verzocht.

Wanneer we voldoen aan wettelijke verplichtingen

We verwerken je gegevens wanneer we een wettelijke verplichting hebben dit te doen, bijvoorbeeld wanneer wij reageren op een juridische procedure of afdwingbaar verzoek van een overheidsinstantie.
 
Vragen of klachten

Als je vragen of klachten hebt kun je contact opnemen met Autocoach via info@autocoach.nl of 085-7730225.

 Wanneer je zorgen hebt over je rechten of onze uitvoering kun je contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wanneer is dit beleid van toepassing

Dit Privacybeleid is van toepassing op alle Services die worden verstrekt door Mijn Autocoach B.V. (KvK: 52941337) en daaraan gelieerde ondernemingen.

 Wanneer is dit beleid niet van toepassing

Dit Privacybeleid is niet van toepassing voor Services met een afzonderlijk Privacybeleid. Services die worden aangeboden door andere bedrijven of instellingen (Partner) waarvoor Autocoach bemiddelt. Het is belangrijk dat je het Privacybeleid van de betreffende Partner beoordeeld.

Wijzigingen

We kunnen dit beleid in de loop der tijd wijzigen. We beperken je rechten nooit zonder jouw nadrukkelijke toestemming. We vermelden de datum waarop de laatste wijzigingen zijn aangebracht en bieden je toegang tot gearchiveerde versies. Indien er aanzienlijke wijzigingen worden aangebracht ontvang je hiervan duidelijk een melding per email.

versie 09-2020

Full-Service

Aanvullende Voorwaarden Services Full-Service / Alles-geregeld-service / Koop op afstand


Samen een goede en betrouwbare auto kopen, zonder gedoe.

Het kopen van een auto is een grote investering. Wij vinden het belangrijk dat je blij bent met de auto die je koopt en daar lang en zorgeloos van mag genieten. Wij zetten ons dagelijks met passie in om dat doel te bereiken.

Met ons meest complete pakket, Full-service, de alles-geregeld-service of koop op afstand (hierna Service) ontzorgen we jou volledig. Je zet ons met onze jarenlange ervaring voor je aan het werk om samen de voor jou ideale auto te kopen en eventueel jouw oude auto in te ruilen, te verkopen.

Deze Service is toepasbaar op vrijwel iedere auto die in Nederland te koop staat.

Eenmaal een auto op het oog, controleren op basis van registers en eventueel gesprek met eigenaar of deze de moeite waard is en zo ja onderhandelen we de beste Autodeal. Voelt het goed keuren / controleren we de auto of deze voldoet aan onze kwaliteitseisen.  Eventuele advies-, reparatie- of afkeurpunten worden besproken en/of uit onderhandeld.

Is de auto in goede staat en hebben we samen het juiste Autogevoel dan kun je besluiten de auto samen met en via ons te kopen. Ondanks dat niet perse hoeft mag je natuurlijk altijd voor het koopbesluit de auto bezichtigen en/of proefrijden,  we begrijpen maar al te goed dat een auto kopen voor jou spannend kan zijn.

Na jouw akkoord zien we erop toe dat de auto zo snel als mogelijk conform afspraak aflever- en bezorg klaar is, je wilt natuurlijk zo snel als mogelijk genieten van de nieuwe auto.

Je ontvangt van ons de aankoopbevestiging en het stappenplan voor de transactie (tenaamstelling, verzekering, parkeervergunning, enz.) en de inruil van jouw oude auto (tenaamstellingscodes, vrijwaring, enz.) om toe te zien op een vlotte, soepele afwikkeling. Je betaalt de auto op het moment van afleveren.

Kernproces 

Het Autokoopproces volgt onderstaande hoofdstappen in volgorde:

  • Vinden van juiste auto (met of zonder onze hulp);
  • Is de gevonden auto de tijd en moeite waard (check kenteken, voertuigregisters, leverancier, enz.);
  • Onderhandelen beste mogelijke Autodeal;
  • Kwaliteitscontrole auto door deskundige;
  • Terugkoppeling Autototaalbeeld;
  • Doorspreken volledige Autodeal;
  • Jouw formele akkoord;
  • Aankoopbevestiging, stappenplan en transactieafwikkeling;
  • Thuisbezorging auto, uitleg belangrijkste functie en meenemen eventuele inruilauto;
  • Betaling factuur auto en services;
  • Eventuele nazorg.

Wanneer je een inruilauto hebt zijn onderstaande stappen van kracht die plaatsvinden voor de Autodeal:

  • Opname (thuis of op het werk) en volledige beschrijving van in te ruilen auto, Autototaalbeeld;
  • Opvragen vaste biedingen o.b.v. Autototaalbeeld via handelsnetwerk (NL + EU) en op Koopauto;
  • Na jouw formele akkoord;
  • Meenemen deal in transactie;
  • Bezorging van je oude auto bij nieuwe eigenaar;
  • Vrijwaringsbewijs;
  • Betaling wordt verrekend op de autokoopprijs.

Autodeal, Autoplaatje 

Je ontvangt het aanbod digitaal per email, app en/of via jouw Autocoach-account.

Het Autoplaatje geeft een volledig en nauwkeurige omschrijving van de aanbieding:

  • Digitale omschrijving auto en/of URL naar de autoadvertentie incl. opties en accessoires;
  • Noemenswaardige niet in autoadvertentie genoemde zaken;
  • Vraagprijs auto;
  • Afleverafspraken;
  • Garantiebepalingen;
  • Korting;
  • Inruilvoorstel;
  • Servicekosten;
  • Totaal bedrag auto all-inclusief thuisbezorgd (inclusief de niet-vermijdbare kosten)
  • Algemene en aanvullende Voorwaarden Services

Het aanbod is onder voorbehoud keuring/controle van de beschikbaarheid van de auto.

Kennelijke vergissingen in het aanbod binden ons niet.

Beeld wint van tekst.

Beoordeling en certificering van de auto

Wij, of een door ons aangewezen expert keurt/beoordeelt de auto middels ons zorgvuldig samengesteld kwaliteitsprotocol bestaande uit honderden inspectiepunten.

In ons kwaliteitsprotocol houden we rekening met de leeftijd van de auto en de Autodeal. Het is belangrijk om jezelf bewust te zijn dat een auto van 1 jaar oud met 10.000 km op de teller met aanschaf van 25.000 € zich in de regel in een andere staat verkeerd dan een auto van 15 jaar oud, met 250.000 km op de teller die wordt aangeboden voor € 1.500.

Voldoet de auto aan onze kwaliteitseisen dan is de auto op dat moment Autocoach gecertificeerd (kwaliteitskeurmerk) en geven we een positief koopadvies.

Wanneer wij advies, reparatie of afkeurpunten constateren bespreken we deze met jou en de eigenaar en worden indien nodig uit onderhandeld.  

Bij jouw aankoopbeslissing zijn we ons bewust dat je ons een groot deel van jouw vertrouwen geeft. Je mag van ons verwachten dat we de auto objectief en waarheidsgetrouw beschrijven. We zullen altijd ons best doen om maximaal te voldoen aan jouw verwachting. 

Het maakt niet uit waar de auto in Nederland staat met uitzondering van de Waddeneilanden, in dit geval zullen we de eigenaar verzoeken af te spreken op het vasteland. 

Snelheid is in de praktijk geboden om te voorkomen dat de aangeboden auto tijdens ons proces wordt verkocht. We spannen ons maximaal in om de auto binnen 24 uur te (laten) beoordelen/keuren volgens ons kwaliteitsprotocol. Je mag van ons verwachten dat we na jouw opdracht de betreffende auto binnen maximaal 5 werkdagen beoordelen. 

Bij de kwaliteitsbeoordeling zijn wij toegewezen op alles wat wij kunnen zien, voelen, horen, ruiken en uitlezen. In de keuring/beoordeling demonteren we geen onderdelen, bekleding, e.d.. Helaas blijft een auto een complex product en kan het voorkomen dat zich toch bepaalde zaken tijdens het bezit en gebruik openbaren, zogenaamde verborgen gebreken. Wij vinden dat garantie daarom onderdeel moet zijn van deze Service.

Bij afkeur of wanneer je niet het juiste autogevoel hebt, gaan we op zoek naar een nieuwe auto. In dit geval wordt een kleine bijdrage gerekend voor de totaal gemaakte kosten, zie Prijslijst.

Overeenkomst

Nadat de auto door ons is gekeurd / gecontroleerd, je een totaalbeeld van de auto hebt gekregen en de Autodeal is doorgenomen geef je ons schriftelijk of mondeling akkoord ontstaat de overeenkomst.

Als bevestiging ontvang je de aankoopbevestiging en het stappenplan voor de transactieafwikkeling per email of in jouw Autocoach-account.

Garantie

In deze Service vinden we het belangrijk dat er altijd een vorm van Aankoopgarantie is opgenomen in de Overeenkomst.

Onderstaande meest voorkomende garantievormen, die verschillen in looptijd, voorwaarden en tarief.

  • Fabrieksgarantie
  • Bovag garantie via Auto-/dealerbedrijf
  • Huis-/merkgarantie van Auto-/dealerbedrijf
  • Garantieverzekering via partijen zoals Autotrust, Cargarantie, e.d.
  • Eigen (huis) garantie

In de Autodeal geven we duidelijk aan welke Aankoopgarantie met bijbehorende bepalingen er van toepassing zijn.

Je hebt, naast de afgesproken garantiebepalingen, ook wettelijke rechten. Wij staan ervoor in dat het geleverde auto beantwoordt aan de overeenkomst (conformiteit). We staan er bovendien voor in dat de auto die eigenschappen bezit die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, voor een normaal gebruik nodig zijn, alsmede voor een bijzonder gebruikt voor zover dat is overeengekomen.

Aanspraak op garantie

Een auto is een complex product. Het kan helaas bij iedere auto voorkomen, dat er iets stuk gaat of tegen problemen aanloopt. Neem zodra een situatie of probleem zich voordoet direct contact op met jouw contactpersoon of via ons algemene nummer, dan gaan we direct aan de slag om dit snel en passend op te lossen.

We beschikken over een landelijk dekkend service netwerk.

We beoordelen samen direct de situatie en zoeken daarbij de best en snelst mogelijke oplossing en of de situatie gedekt wordt door de garantiebepalingen.

Afhankelijk van de omvang van het probleem en de garantiebepalingen wordt afgestemd door wie en waar de reparatie plaats zal vinden. We zullen ons altijd maximaal inspannen om te zorgen dat je zo min mogelijk hinder ondervind van de toch al vervelende situatie.

Jouw aanspraak op garantie komt te vervallen:

  • Wanneer de garantie einddatum of kilometergrens is bereikt;
  • Bij het niet tijdig melden van gebreken of het doorrijden met storingsmeldingen;
  • wanneer de gebreken zijn ontstaan en je deze zonder onze toestemming of overleg laat herstellen/repareren;
  • Bij abnormaal gebruik of deelname aan rally’s, e.d.;
  • Bij het niet volgen van het voorgeschreven onderhoud, smeermiddelen of type brandstof;
  • Voor zaken die vallen onder het gebruikelijk/regulier onderhoud van de auto;
  • Wanneer het slijtagedelen betreft.

Spic en span

Het verkoopklaar maken duurt in de regel één werkweek. Wij vinden dat de jouw aangekochte auto altijd binnen maximaal 2 weken bij jou spic en span voor de deur moet staan. Enkel in de situaties waarbij specifieke onderdelen besteld worden of het Nederlands kenteken in verband met import nog verstrekt moet worden kan het wat langer duren. We zullen je hier actief over op de hoogte houden.

Je mag altijd van ons verwachten dat de auto netjes, schoon en conform afspraak afleverklaar gemaakt is.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben neem direct contact op met jouw contactpersoon om het passend op te lossen.

Tenaamstelling 

Tenaamstelling zullen wij verzorgen op de dag voor of op dag van aflevering / bezorging.

Voor de tenaamstelling volgen wij de RDW erkenningseisen en voorschriften tenaamstellen voertuigen eisen voor wat betreft de uitvoering en legitimatieplicht.

Bij de tenaamstelling ontvang je het tenaamstellingsverslag, dit verslag bevat het eerste deel (4 cijfers) van de tenaamstellingscode, deze code heb je nodig wanneer je de auto weer wilt verkopen in de toekomst. De RDW stuurt jou enkele dagen na de tenaamstelling de kentekencard en het tweede deel van de tenaamstellingscode (5 cijfers). Ons advies is om de tenaamstellingscode veilig op te bergen.

Indien je niet beschikt over een Nederlands paspoort of rijbewijs, maar wel over door één van de EU-lidstaten afgegeven rijbewijzen en bent ingeschreven in BRP dient de tenaamstelling bij een RDW-loket te gebeuren. In uitzonderlijke situaties kunnen wij je verzoeken om de tenaamstelling uit te laten voeren bij een door RDW aangewezen kentekenloket (PostNL, Bruna, …).

Verzekering

Verzekering moet uiterlijk ingaan op de dag van tenaamstelling en bezorging, je bent hier zelf verantwoordelijk voor.

Bij het sluiten van casco of beperkt casco dekkingen is het verstandig om uit te zoeken welke beveiligingseisen de verzekeraar hanteert en of de auto hierover beschikt.

Voor verzekeringsadvies verwijzen we naar je een door de AFM bevoegde verzekeringsbemiddelaar of adviseur. Ook loont het de moeite om aanbiedingen te vergelijken op websites zoals independer.

Wij kunnen je vragen om bewijs van verzekering.

Thuisbezorging

De bezorging plannen we in op het door jouw gewenst moment vanaf  de dag dat de auto afleverklaar is. Op de dag van levering werken we met een bezorgtijdvak van max. 4 uur. Zodra we bij de auto zijn geven we een update met meer richting betreft het exacte aflevertijdstip.

Onze standaard bezorgdagen zijn maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 18:00. In overleg is in het weekend op zaterdag tegen meerprijs mogelijk tussen 09:00 en 17:00, zie Prijslijst.

Je geeft ons toestemming om de auto rijdend over de weg te bezorgen en bent er verantwoordelijk voor dat de auto minimaal WA-verzekerd. 

In uitzonderlijke situaties of op verzoek kan trailertransport georganiseerd worden, de daaraan verbonden kosten worden op voorhand ter goedkeuring voorgelegd.

Wijzigingsverzoeken dienen binnen < 24 uur aan ons doorgegeven te worden. We zijn gerechtigd om eventuele kosten als gevolg van abrupte wijzigen of annuleringen aan je door te belasten met een maximum van € 75,-

We zorgen dat de auto wordt geleverd met minimaal ¼ tank brandstof en zorgen dat we je indien gewenst de belangrijkste functie(s) van de auto uitleggen.

We zullen je verzoeken jezelf te legitimeren en na beoordeling van de auto de betaling te voldoen. 

Ben je zelf niet in de mogelijk om de auto te ontvangen, dan zijn wij gerechtigd om na 1 week eventuele stallingskosten in rekening te brengen.

Wanneer je vragen, klachten hebt of tegen bepaalde zaken aanloopt dien je contact op te nemen mijn jouw contactpersoon op kantoor of een email te sturen.

Als we bij overmacht verhinderd worden om de auto te bezorgen hebben we het recht om deze op te schorten zonder dat we aan enige vorm van schadevergoeding of garantie zijn gehouden.

We zijn slechts aansprakelijk voor schade die rechtstreeks voortvloeit uit het niet tijdig of niet behoorlijk nakomen van de bezorging of indien sprake is van opzet of grove schuld.

Rekening

Voor de auto (incl. onze services en belastingen) ontvang je een gespecificeerd rekening.

Je mag van ons verwachten dat we altijd transparant zijn in onze (Service-)opslag op de auto en transacties. Onze inkoopfactuur is altijd beschikbaar voor inzage.

Betaling

Betaling moet gebeuren op moment van aflevering / bezorging van de auto.

Wij zijn gerechtigd om een andere moment van betalen of een aanbetaling te verlangen.  

Betaling geschiedt door bijschrijving op onze bankrekening (via IDEAL of bankoverboeking) onder vermelding van het Kenteken en/of factuurnummer.

Bij uitblijven van (deel) betaling mogen wij 7 dagen na een eerste kosteloze betaalherinnering rente in rekening brengen van het moment van verzuim. De rente is gelijk aan de wettelijke rente. Ook mogen wij incassokosten in rekening brengen voor buitenrechtelijke kosten.

Eigendomsvoorbehoud

De geleverde auto blijft ons eigendom totdat alles op grond van de Overeenkomst dat betaald moet worden is betaald.   

Tot het moment dat je het formele eigendom hebt gekregen ben je als houder en berijder van de auto aansprakelijk en moet je de auto op eigen kosten WA allrisk verzekeren, onderhouden en draag je het risico op beschadiging of vermist raken.  

Wij kunnen retentierecht uitoefenen op de auto totdat alles op grond van de Overeenkomst dat betaald moet worden is betaald.  

Op afstand

Je hebt rechten en plichten die volgen uit de bepalingen voor overeenkomsten/opdrachten die op afstand en buiten verkoopruimtes is gesloten. Zie boek 6 titel 5 afdeling 2b BW, in de zin van 6:230g BW. De wettelijke bepalingen gelden dan in aanvulling van en in afwijking op deze Voorwaarden.

Risico voor de auto

Gaat de gekochte auto kapot of verloren voordat de auto aan jou is geleverd is dat ons risico.

Gaat jouw in te ruilen auto kapot of verloren voordat de auto aan ons is geleverd is dat jouw risico.

Misbruik

Bij ook maar enig vermoeden van misbruik of valsheid in geschriften zullen wij direct melding maken bij de daartoe aangewezen instanties en aangifte doen.

Afwijkingen

Afwijkingen en daarmee worden ook aanvullingen of uitbreiding van deze Voorwaarden bedoeld zijn uitsluitend geldig wanneer deze door ons schriftelijk zijn vastgelegd of bevestigd.

Annuleren overeenkomst

Je kan de overeenkomst annuleren, ook als wij niet in verzuim zijn.

Het annuleren dien je per email of schriftelijk te doen. De schade als vanwege het annuleren is vastgesteld op 10% over de totale factuurwaarde (auto + services) met een minimum van € 750.-   

De schade dient binnen 2 weken na de annulering te worden betaald, bij uitblijven van de betaling vervalt de annulering en moet je de Overeenkomst alsnog nakomen.

Rechtskeuze

Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

versie 09-2020

Aankoopkeuring

Aanvullende Voorwaarden Services Aankoopkeuring


Alles om je blij te laten zijn met jouw nieuwe Voertuig

Met onze Aankoopkeuring (hierna Service) zijn we er om jou als adviseur bij te staan in jouw aankoopproces en/of -besluit van jouw eerste of volgende tweedehands auto.

Wij zijn gespecialiseerd in Aankoopkeuringen voor personenauto’s, lichte bedrijfswagen (<3500 kg) en (bus-)campers (hierna Voertuigen) op locatie.

Onze vakmensen met jarenlange ervaring in autotechniek, hierna de Autocoach, zetten zich met passie in om jou een zo compleet mogelijk totaalbeeld te geven van de technische en eventueel de optische toestand van een Voertuig. Het Verslag is een hulpmiddel om dit inzicht te verkrijgen.

We willen je maximaal beschermen tegen vervelende verrassingen of een miskoop (“kat in de zak”).

Onderzoekplicht als auto kopende partij

Met deze Service voldoe je aan jouw onderzoekplicht als Voertuig kopende partij, hierdoor bescherm je jezelf maximaal in het geval van eventuele verborgen gebreken waarvoor de leverancier van het voertuig die wettelijk verantwoordelijkheid draagt volgens non-conformiteitbeginsel.

Uitvoering Service

Je mag van ons verwachten dat de ingezette Autocoach deskundig is ter plaatse.  

Wij zullen ons altijd maximaal inspannen om binnen een zo kort mogelijke tijdspanne na jouw opdracht, de Aankoopkeuring op locatie in te plannen. Wij streven ernaar om de Service het liefst binnen 24 uur, maar altijd binnen maximaal 5 werkdagen uit te voeren.

De Autocoaches zien, ruiken, voelen en horen, maar demonteren niet.

De Aankoopkeuring wordt volgens ons vaste keuringsprotocol uitgevoerd, we demonteren geen onderdelen, afdekkingen, rubbers, bekledingsdelen, banken of stoelen. Alle onderdelen worden zover mogelijk visueel geïnspecteerd en gecontroleerd op werking met de technische hulpmiddelen die de Autocoach tot zijn beschikking heeft. De Autocoaches zijn volledig toegewezen op alles wat zij kunnen waarnemen.

Meet- en testapparatuur waarover de Autocoach beschikt:

  • Professioneel uitleesapparaat (uitlezen foutcodes / systeemmeldingen)
  • Lakdiktemeter
  • Startaccu tester  
  • Remvloeistof tester
  • Vochtmeter (alleen bij camper)
    Wij meten geen compressie en persen geen leidingen af.

Delen resultaat

Je ontvangt binnen maximaal enkele uren na de Service een email met een link naar een digitaal Verslag. De link blijft minimaal 12 maanden beschikbaar. De Autocoach zal jou ook bellen om zijn autogevoel en persoonlijke toelichting met je te delen.

Via de webbrowser kun je het Verslag afdrukken of opslaan als PDF om deze permanent op te slaan.

Jij bent onze Opdrachtgever. Het autogevoel, advies en persoonlijke toelichting deelt de Autocoach alleen met jou. Wij zijn vrij om het resultaat van de Aankoopkeuring te gebruiken en/of te delen met derden.  

Jouw aanwezigheid

Je bent natuurlijk altijd van harte welkom om aanwezig te zijn bij de Aankoopkeuring. Het mag, maar hoeft niet, als je jouw kostbare tijd anders wilt benutten snappen we dat. Je ontvangt van ons een uitgebreid Verslag met de beoordeling van de Autocoach inclusief een persoonlijk gesprek.

Je betaalt de Service upfront en je ontvangt de factuur inclusief betaallink per email.

Een Voertuig ongezien, op afstand kopen op basis van de Aankoopkeuring of via onze Full-Service / Alles-geregeld-service zien we meer en meer. Wees je bewust dat wij de auto beoordelen naar gelang leeftijd, prijs en aantal gereden kilometers. Je kent jezelf, luister naar jouw gevoel en bepaal of je hier klaar voor bent. Ben je heel precies, heb je hele specifieke eisen of naarmate het Voertuig ouder wordt raden we je aan het Voertuig zelf te bekijken en proef te rijden.

Wanneer je aanwezig bent dien je ten alle tijden de aanwijzingen of instructies van de Autocoach te volgen. Het is belangrijk dat de Autocoach geconcentreerd en ongehinderd de Service kan uitvoeren. Houdt er rekening mee dat het in de regel niet is toegestaan de Werkplaats te betreden.

Geen APK

Onze Aankoopkeuring is een advies en heeft uitdrukkelijk niet te gelden als APK (Algemene Periodieke Keuring).

Een goed beeld op moment geeft (helaas) geen garantie voor de toekomst

Onze Service helpt je om inzicht te verkrijgen in de algehele toestand van een Voertuig op moment van de Aankoopkeuring en wij kunnen niet instaan voor het blijvend werken van (onderdelen van) het Voertuig na de Service. De Aankoopkeuring is en blijft een momentopname.

Een gebruikt Voertuig is een complex product. Met onze Service zijn we altijd afhankelijk van de situatie op dat moment. Wij kunnen helaas geen garantie of andere vorm van uitsluiting geven naar de toekomst toe. Wij kunnen niet garanderen dat een Voertuig vrij is van verborgen en/of toekomstige gebreken, ook kunnen we tellerstanden en onderhoudshistorie niet garanderen.

Wij raden je altijd aan om naast de Aankoopkeuring duidelijke leverings- en/of garantieafspraken te maken om jezelf te beschermen tegen verrassingen in de periode kort na een transactie.   

Verdere diagnose om te komen tot juiste reparatieadvies

Opmerkingen, gebreken of constateringen van de Autocoach vormen in de regel een aanknopingspunt voor nader onderzoek of te maken afspraken. Constateringen, gebreken of onvolkomenheden kunnen veelal verschillende oorzaken hebben en kunnen zonder verdere diagnose niet zomaar worden omgezet in een reparatie-/vervangingsadvies. 

Wij adviseren je eventuele vastgestelde opmerkingen, gebreken of constateringen zonder uitstel te laten repareren. Voor extra toelichting zijn wij graag bereid.

De Service is niet bedoeld om reeds vooraf bekende gebreken te diagnosticeren.

Negatief oordeel

Ondanks dat we jou behoed hebben voor een miskoop en eventuele toekomstige onvoorziene kosten, voelt het altijd vervelend. Geen droomauto en wel kosten gemaakt. Bij afkeur helpen we jou daarom kosteloos een goed alternatief te vinden of je krijgt een korting op de volgende Aankoopkeuring.

Aansprakelijkheid

Bij de aanschaf van jouw Voertuig treden wij op als adviseur. Met deze Service spelen wij geen rol in de totstandkoming van de (Koop-)overeenkomst. Ga je over tot de aanschaf van het Voertuig dan geschiedt dit geheel voor eigen rekening en risico, wij maken geen onderdeel uit van deze Overeenkomst.

Je bent zelf verantwoordelijk om punten en/of opmerkingen uit de Aankoopkeuring verder te bespreken, af te stemmen, nader te laten diagnosticeren of te repareren. 

Voor de gevolgen van het niet opmerken van aantoonbaar, op de dag van de Aankoopkeuring, aanwezige gebreken aanvaarden wij uitsluitend aansprakelijkheid tegenover jou als Aanvrager op gekeurde punten en voor zover geen wettelijke verplichtingen van de Verkopende partij van toepassing zijn zoals het Non-Conformiteit beginsel BW 7:17. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor verborgen gebreken.

In alle gevallen is onze aansprakelijkheid beperkt tot de herstelkosten, voor zover hierbij de grens van economisch totaalverlies niet wordt overschreden, tot een maximum van het voor de Service betaalde bedrag. Bij het bepalen van herstelkosten hebben we het recht om gelijkwaardige gebruikte onderdelen toe te passen of om aftrek van “nieuw voor oud” toe te passen.

De aansprakelijkheid geldt tot 7 dagen na de Aankoopkeuring, of als die gebeurtenis zich eerder voordoet dan tot 250 gereden kilometers na de Service.

In de Aankoopkeuring, met Importvoertuigen in het bijzonder, zijn wij afhankelijk van de beschikbare, voorliggende bescheiden. Bij controle van de kilometerhistorie en onderhoudshistorie kunnen wij enkel aangegeven hoe de opbouw heeft plaatsgevonden. We beschikken niet over relevante informatie om deze te completeren of te garanderen. Wij zijn nimmer aansprakelijk voor de juistheid van de tellerstanden en onderhoudshistorie. Het verdient de voorkeur om altijd afspraken te maken met de leverancier om de tellerstand en het onderhoudsverleden te garanderen.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid op de werking van elektronica / installaties welke niet in dit Verslag zijn opgenomen. Denk hierbij aan onderdelen of opties zoals Bluetooth, cd wisselaar, tv-schermen, koptelefoons, nachtvisie en andere veiligheidssystemen.

Wij zijn niet aansprakelijk wanneer vanwege omstandigheden, zoals het weer, de situatie op locatie (type hefbrug, maximale rijsnelheden, geen koude motor, enz.) of staat waarin het Voertuig (vuil, nat, enz.) zich bevindt, punten uit de Service logischerwijs niet beoordeeld kunnen worden.

Wij zijn nimmer aansprakelijk voor onjuistheden vermeldt in de geraadpleegde voertuigregisters of voorliggende voertuigbescheiden.

Wanneer opties of specificaties welke in de advertentie worden vermeldt, afwijken van wat er daadwerkelijk op de auto zit, houden wij ons hier niet voor verantwoordelijk.

Je vrijwaart ons voor mogelijke aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Service schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan ons toerekenbaar is.

Wij zijn nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, milieuschade en schade door bedrijfsstagnatie.

Bij Campers wanneer watertanks, gasflessen, stroomkabels of extra accu’s ontbreken, niet bruikbaar zijn, niet aangesloten zijn of kunnen worden zal door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard mocht later blijken dat deze defecten of verborgen gebreken vertoond. Wij zijn nimmer aansprakelijk voor de wijze van montage/installatie, veiligheid en (blijvende) werking van Zelfbouw opties en/of onderdelen in de camper.

De beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade zijn niet van toepassing indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan onze zijde.

Toelichting op de keuring, de Autocoach beoordeeld:

Benzine motor*

Tijdens een Proefrit op prestatie en aanwijzingen die kunnen duiden op overmatige slijtage zoals afwijkende geluiden. Het motormanagement systeem wordt uitgelezen op storingen en fouten.  Het koelsysteem wordt visueel gecontroleerd op lekkage(s). Indien er aanwijzingen zijn voor overmatig olieverbruik van de motor dan wordt dit in het keurrapport vermeld. De mate van verbruik zijn niet in de Keuring vast te stellen, dit kan alleen op lange afstandsritten.  

Diesel motor*

Dezelfde controlepunten als bij de benzine motor, de slijtage en de afstelling brandstofpomp en injectoren/verstuivers worden niet beoordeeld vanwege het ontbreken van een snelle betrouwbare methode. Het “zweten” van de diesel motor wordt niet gezien als olielekkage.

Hybride* en 100% Elektrisch

De elektromotor op presteren. Het motormanagement systeem wordt uitgelezen op storingen en fouten en het bij-/ontladen van de accu tijdens de Proefrit. De capaciteit c.q. actieradius van het rijaccupakket kan de Autocoach niet beoordelen. Naarmate een voertuig ouder wordt, neemt de accucapaciteit af, dit verschilt sterk per merk en model. Om meer zekerheid bij de accupakket-/capaciteit te krijgen kun je soms bij de Merkgebonden adressen een Accutestrapport opvragen, dit is geen onderdeel van de Service.    

* De koude start bij motoren voorzien van een distributieketting.  
   In het geval van schoongespoten motor(-ruimte) is beoordeling op olie-/vloeistoflekkages niet mogelijk.

Gasinstallatie

Op het functioneren van de motor op switchen van brandstofsoort. Voertuigen voorzien van een gasinstallatie zijn in het algemeen gevoeliger voor slijtage en onderhoud en hebben in de regel hogere gebruiks-/bezitskosten.

Koppeling en aandrijving

Op de werking en de mate van slijtage zover de constructie dit mogelijk maakt. Overmatige slijtage van de koppeling en versnellingsbak wordt beoordeeld op basis van (abnormaal) geluid en werking bij de Proefrit. Een constateringen van de Autocoach is altijd aanleiding voor verdere diagnose.

Chassis en carrosserie

Visueel op basis van algemene indruk op uitwendige schade en roestvorming. 

De Autocoach maakt melding van schade indien dit consequenties dan wel invloed heeft op de kwaliteit van het Voertuig, de verkeersveiligheid of bedrijfszekerheid. 

De Autocoach maakt melding van (overmatige) roestvorming. Het stadia van interne roestinwerking is geen onderdeel van de Aankoopkeuring, dit dient altijd nader gediagnostiseerd te worden, er vinden geen metingen plaats.

Uitlaatsysteem

Het systeem op “gasdicht” zijn. Wanneer de uitlaat corrosie op dempers en pijpen bevat kunnen kan geen beoordeling gegeven worden over de levensduur / vervangingsmoment. 

Stuurinrichting

Op werking tijdens de proefrit.

Wielophanging

Op werking van de schokbrekers en wiellagers tijdens de proefrit.

Remsysteem

Tijdens proefrit, visueel en uitwendig op werking en slijtage van zichtbare remdelen, alsmede conditie van de remleidingen en remslangen.

Trommelremmen worden voor zover mogelijk enkel via het inspectiegaatje beoordeeld. 

In onze beoordeling geven we een inschatting van de mate van slijtage. Wij kunnen geen indicatie over de exacte levensduur of vervangingsmoment, deze is afhankelijk van veel factoren tijdens gebruik. Ook kunnen elektronische veiligheidsmarges van sommige fabrikanten afwijken.

Banden

Op overmatige slijtage, profieldiepte, beschadigingen en uitdroging. In het Verslag tref je in de bandentoelichting de minimale vervangingswaarden/-adviezen qua mm en leeftijd.

Airco en verwarming

Op het in- en uitschakelen en op gevoelstemperatuur. Bij buitentemperatuur onder de 4 graden, werkt de airco niet en kan deze niet gecontroleerd worden. Bij geconstateerde aandachtspunten is verdere diagnose en/of herstel noodzakelijk.

Sleutels en handzenders

Op werking, het aantal sleutels en handzenders wordt niet vergeleken met levering door de fabrikant.

Elektrische installaties

Op werking en/of in- en uitschakelen. Op elektronische delen is geen schatting te geven wanneer deze zouden ophouden met werken, dan/wel verminderd werken. Radio’s worden enkel beoordeeld op werking.  Gezien de enorme diversiteit aan zonnepanelen, schotels, audio- en videoapparatuur worden deze niet op werking beoordeelt.  

Navigatie en Audio

Controle op deze systemen beperkt zich tot het in- en uitschakelen. Indien bedieningsonderdelen ontbreken blijft controle achterwege.

Tellerstanden-/kilometerhistorie

Het manipuleren van tellerstanden blijft helaas in de Autosector wereldwijd een aanwezig en hardnekkig probleem.

In Nederland (OKR 2017 en daarvoor NAP 1991) en België (Carpass 2006) is bij meeste Voertuigen een goed beeld te vormen of de afgelezen tellerstand betrouwbaar is. Bij import vanuit buitenland is verhoogt risico op teller manipulatie. De RDW geeft aan of de opbouw van de tellerhistorie logisch, onlogisch of niet te beoordelen is (geen oordeel). 

Met de Aankoopkeuring kunnen wij de afgelezen tellerstanden niet garanderen. Op basis van de voorliggende informatie en Voertuig kan de Autocoach enkel zijn gevoel uitspreken.

Wij adviseren altijd met de leverancier van het Voertuig afspraken te maken over de kilometerhistorie.

Uitlezen

Controle op aanwezige storingen. Indien een storing op het moment van de Service niet aanwezig is, kan deze door Autocoach ook niet geconstateerd worden. Storingen zijn altijd aanleiding tot verdere diagnose en eventueel te maken afspraken voor verhelpen / herstel.

Voor het uitlezen van Motor- en Voertuigmanagementsysteem zijn wij afhankelijk van de datatoegankelijkheid, deze verschilt per leeftijd, merk of uitvoering. Bepaalde informatie is voor ons (het universele kanaal) niet toegankelijk en vormt dan ook geen onderdeel van deze Service.

Proefrit (ca. 15 min.)

Enkel binnen de wettelijk toegestane snelheden. We zijn afhankelijk van de nabije omgeving van de betreffende keurlocatie waardoor het niet altijd lukt op alle snelheden te beoordelen. Niet behaalde snelheden kunnen wij niet beoordelen.

Weersinvloeden

Bij bepaalde weersomstandigheden, bijvoorbeeld regen- of sneeuwval, wanneer het voertuig nat is zijn kleine deukjes of lak beschadigen niet te beoordelen. Andersom kunnen bij droogweer lekkages niet beoordeeld worden.

Slijtagedelen

Op de mate van (overmatige) slijtage. De Autocoach spreekt in bepaalde situaties zijn gevoel uit, het is zeer moeilijk om een beoordeling gegeven worden over de levensduur of het vervangingsmoment.  Slijtage delen worden niet op nieuwstaat beoordeeld.

Hefbrug

Indien op de keurlocatie gebruikgemaakt moet worden van een 2-koloms hefbrug zijnde stuurinrichting, wielophanging en eventuele erosie omgeving dorpels niet te beoordelen.

Situatie

Een nat of ongewassen Voertuig kunnen we niet beoordelen op deukjes of krasjes.  

Koelsysteem

Visueel op lekkage(s). Koelsysteemdelen welke zich in het interieur bevinden zoals kachelradiateur e.d. worden voor zover zichtbaar gecontroleerd.

Exterieur

Op schades/spuitwerk visueel en gebruik makend van lakdiktemeter op metalen delen. Op kunststof is lakdikte meting niet mogelijk. Bij verhoogde waarden wordt een mening gegeven over de kwaliteit van herstel, en of het zichtbaar duidt op ernstigere schades. Delen of rubbers worden niet gedemonteerd.

Controle op water/vocht lekkage is enkel visueel te controleren.

Zichtbare imperfecties, afwijkend van (kleine) sporen van normaal gebruik, worden weergegeven in het Verslag.

Interieur

Zichtbare imperfecties, afwijkend van (kleine) sporen van normaal gebruik, worden weergegeven in het Verslag.

Functies en accessoires

De functies en accessiores op correcte werking met uitzondering van Multimedia. 

 Tarief

Aan de Service of daar vanaf herleide pakketten zijn kosten verbonden conform onze Website en/of Prijslijst.

Het is niet mogelijk op verschillende acties of kortingen te combineren of te “stapelen”. De voor jou op dat moment meest gunstige actie of korting zullen wij toepassen.

Annuleren, wijzigingen of no show

Een annulering of wijziging dien je telefonisch of per email aan ons door te geven.

Gemaakte Aankoopkeuringsafspraken kunnen uiterlijk tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden geannuleerd. Wanneer de keuringsafspraak binnen 24 uur wordt annuleert zijn wij gerechtigd om je de annuleringskosten conform onze prijslijst in rekening te brengen.  

In de situatie dat onze Autocoach voor een dichte deur staat (no show) of wanneer geen medewerking kan worden verleend om de Service uit te voeren zijn wij gerechtigd de Voertuighouder of -eigenaar de annuleringskosten in rekening te brengen.

Overmacht                                                                                               

In geval van onvoorziene omstandigheden van welke aard dan ook of bij ziekte/ongeval kan het zijn wij gerechtigd om een ingeplande Keuringsafspraak te verplaatsen of op te schorten. In het geval van overmacht is elke schadeplichtigheid uitgesloten.

Klacht en nazorg

Ondanks onze zorgvuldigheid kan het zijn dat je een klacht hebt, deze dien je altijd zo spoedig mogelijk, binnen één week na het ontstaan ervan, schriftelijk in via service@autocoach.nl.

Het helpt ons en de afhandeling wanneer je de situatie altijd zo compleet mogelijk beschrijft, voeg zoveel mogelijk mediabestanden bij om ons een volledig beeld te geven.

Klachten worden uitsluitend in behandeling genomen tot maximaal 30 dagen of 500 gereden kilometers na de Aankoopkeuring en wanneer (nog) geen reparaties zijn verricht.  

Toepasselijk recht

Op onze Service is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag 1980 is uitgesloten. Voor de overige bepalingen en forumkeuze verwijzen wij naar de Algemene Voorwaarden Services.

Transactie en bezorging
Koop ik de auto van de verkoper of van jullie?

Wanneer je voor deze service kiest, kopen wij de auto voor je in, en verkopen deze weer aan jou. Op deze manier heb je de mogelijkheid om de auto pas te betalen als deze bij je voor de deur staat. Wij schieten de auto dus voor. Uiteraard maakt dat voor de prijs van de auto niets uit. Die blijft gewoon hetzelfde.

Hoe werkt de thuisbezorging?

We stemmen met de verkoper af wanneer de auto klaarstaat. Wanneer we dat weten, plannen we met jou een bezorgafspraak in. We bezorgen de auto bij je thuis of op je werk, binnen een door jou uitgekozen tijdvak. 

Heb je een inruilauto? Dan nemen we die meteen mee terug. Pas wanneer de auto voor je deur staat betaal je ons.

Wat doen jullie voor wat betreft de transactie?

We zorgen ervoor dat de auto volgens afspraak klaargemaakt wordt, en verzorgen de administratieve afhandeling. Dit valt onder de service Transactie en thuisbezorging:

  • We verzorgen de koopovereenkomst en al het papierwerk.
  • Zien toe op de garantiecondities, afleverafspraken en het rijklaar maken. 
  • Garanderen een veilige transactie en betaling.
  • Bezorgen de auto spic en span thuis voor je deur of op het werk. 
  • Jouw eventuele inruilauto nemen we mee.
  • Na de aanschaf staan we altijd voor je klaar bij vragen of nazorg. 
  • Mogelijkheid tot volledig online kopen van de auto, enkel als je dit aandurft. 
De auto die ik op het oog heb staat aan de andere kant van het land. Kunnen jullie mij helpen?

Jazeker! Dat is precies waar onze service Transactie en thuisbezorging zo geschikt voor is. Zo voorkom je dat je voor niets afreist naar de auto, en je hoeft geen vrije dagen op te nemen. We staan constant met je in contact en verzorgen het traject voor je.